Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Σκάνδαλο υποβρυχίων: «Συνέπεια» στη διαφθορά

Πώς απάντησε η κυβέρνηση Παπανδρέου, Βενιζέλου στη μεγάλη κομπίνα που έστησε με την προμήθεια γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214 η κυβέρνηση Σημίτη, Τσοχατζόπουλου την περίοδο 2000-2001; Ρύθμισε τις οικονομικές εκκρεμότητες σε ό- φελος των γερμανικών εταιρειών που είχαν «λαδώσει» Έλληνες αξιωματούχους την περίοδο 2000-2001 και προχώρησε σε νέα παραγγελία δύο υποβρυχίων τύπου 214, επιβαρύνοντας το χρεοκοπημένο ελληνικό Δημόσιο με ένα δισεκατομμύριο ευρώ, το οποίο, φυσικά, δεν διαθέτει.

Στάχτη στα μάτια

Ο υπουργός Άμυνας κ. Βενιζέλος, αντιμέτωπος με τις αποκαλύψεις από το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel» για τον κομπιναδορισμό της κατασκευάστριας εταιρείας των υποβρυχίων 214 και της κυβέρνησης Σημίτη, έκανε χθες την ακόλουθη δήλωση: «Όλα θα διερευνηθούν από τη γερμανική Δικαιοσύνη, από την ελληνική και από την ελληνική διοίκηση. Κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας αλλά και αυτεπαγγέλτως το ΣΔΟΕ διεξάγει μία ενδελεχή έρευνα για τα θέματα αυτά. Η κυβέρνηση είναι σε θέση να γνωρίζει ότι υπάρχουν στοιχεία που πρέπει να διερευνηθούν. Και αυτό θα γίνει. Επίσης, θα συγκεντρωθεί ό,τι άλλο υλικό υπάρχει, για να δούμε αν προκύπτουν υπέρ του Δημοσίου και αστικές αξιώσεις. Οι ποινικές ευθύνες είναι ισχυρές και δεν έχουν παραγραφεί, εφόσον έχει διακινηθεί μαύρο χρήμα». Η κυβερνητική ηγεσία κινείται, πάντως, σε διαμετρικά αντίθετη κατεύθυνση από αυτήν που περιγράφει ο υπουργός Άμυνας κ. Βενιζέλος με τις δημόσιες δηλώσεις του. Επιβράβευση του μαύρου χρήματος Με τις επιλογές της η κυβέρνηση Παπανδρέου, Τσοχατζόπουλου επιβράβευσε τους διαχειριστές του μαύρου χρήματος. Πρώτον, ενώ ήταν γνωστό το σκάνδαλο από τις πρωτοβουλίες της γερμανικής Δικαιοσύ- νης και τα δημοσιεύματα του γερμανικού Τύπου, η κυβέρνηση Παπανδρέου, Βενιζέλου «έκλεισε» τις εκκρεμότητες της σκανδαλώδους συμφωνίας του 2000-2001 παραλαμβάνοντας το υποβρύχιο «Παπανικολής» και καταβάλλοντας 300 εκατομμύρια ευρώ λίγο πριν από τα τέλη του 2010. Είναι φανερό ότι, με τους Γερμανούς κατασκευαστές της HDW και τους συνεργάτες τους στη Ferrostaal να έχουν εκτεθεί από τις «λαδιάρικες» μεθοδεύσεις τους, μια «καθαρή» εξουσία δεν έπρεπε να διαπραγματευτεί μαζί τους. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ κατέληξε να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τους αντί να εγείρει τις αξιώσεις που τόσο υποκριτικά περιγράφει ο κ. Βενιζέλος με τις δηλώσεις του, πριν από οποιαδήποτε συμφωνία. Δεύτερον, η κυβέρνηση επινόησε ένα νέο επενδυτικό σχήμα, γύρω από έναν αμφιλεγόμενο Λιβανέζο επιχειρηματία, για να συντηρήσει το μύθο της ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και να δικαιολογήσει την παραγγελία ακόμη δύο γερμανικών υποβρυχίων τύπου 214. Υποτίθεται ότι αυτά θα καλύψουν τις ανάγκες της εθνικής άμυνας, ενώ ακόμη δεν έχουν παραδοθεί τα υποβρύχια που παραγγέλθηκαν το 2000-2001, με εξαίρεση τον «προβληματικό» «Παπανικολή». Αυτή η μεθόδευση, παρόμοια με την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων από την HDW στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, χρησιμοποιήθηκε για να εμφανιστεί η προμήθεια ενός εξαιρετικά δαπανηρού οπλικού συστήματος, σε συνθήκες πλήρους αδιαφάνειας, σαν «επένδυση» που δήθεν εξασφαλίζει τη χρησιμότητα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το κωμικοτραγικό είναι ότι όλες αυτές οι πρακτικές, που ισοδυναμούν με επιβράβευση των διαχειριστών του μαύρου χρήματος, μετατράπηκαν σε νόμο του κράτους με την ψήφο των κυβερνητικών βουλευτών. Έτσι, νομιμοποιούνται οι εκφραστές της ιστορικής συνέχειας του πολιτικού κομπιναδορισμού που μας οδήγησε στο σημερινό αδιέξοδο.
http://www.citypress.gr/index.html?action=article&article=79043

Δεν υπάρχουν σχόλια: